WWW.HAZMIISLAMIC.BLOGSPOT.COM SELANGKAH DEMI SELANGKAH MENCARI RAHMATMU

Ajaklah manusia ke jalan Tuhan dengan hikmah bijaksana dan nasihat yang baik
KEJATUHAN ISLAM ATAS TANGAN ISLAM

Sunday, January 24, 2010

Nasihat untuk junior


Terkejut, terkecewa, sedih, ada juga yang mulut macam ni, kadang2 kita rasa benda ini biase, TEtapi dengan kata2 itu membuatkan orang akan pandang lain dengan kita (adakah aku selalu diperhatikan sehinggakan dituduh sedemikian)...aduhai adikku....terdiam dan terus bermuhasabah apabila aku dibalas satu balasan YM oleh seseorang yang aku tidak kenali (aku tidak mahu mengenali walaupun aku mampu mengenali kamu)

''NASIHAT UNTUK JUNIOR''
suatu hari nanti anda pula akan menjadi senior, bagaima jika ada seorang junior, mengata anda, memperlekehkan anda, menegur anda dengan teguran yang tidak sepatutnya, ''APA PERASAAN ANDA''
walaupun aku tahun 3, berjawatan lagi, tetapi aku bergelar junior kepada tahun 4, tidak pernah sesekali bersikap kasar dan menyakiti hati abang2 tahun 4, (syaheed, ifwat, fudhail, ayi, bucas, kudin, faiz, makdin, makwe, hadi, poknik) sekarang tidak..susah nak melihat ‘’junior betul2 hormat kepada senior’’ teguran sebagai muhasabah...

Semalam aku ditegur oleh junior yang aku tidak kenali, dengan teguran yang tidak sepatutnya, teguran fitnah, teguran yang tidak disiasat terlebih dahulu......''
''ADAKAH BEGINI PERANGAI JUNIOR YANG MUTAH TERCARI-CARI????''

TERLAJAK PERAHU BOLEH DIUNDUR, TERLAJAK KATA2 MAAF DIKEMUDIAMKAN....

harap faham wahai adikku.........untuk adik2, jaga kata2 sebelum kata2 memakan diri sendiri...

DIRI ini pernah terbaca satu kritikan hebat oleh seorang junior kepada senior....munking betul apa yang diperkatakan...’’suatu hari nanti junior anda akan biadap dengan anda ketika itu, anda tidak mampu lagi menasihati mereka sebab anda pun 2 x 5 dahulu.

Akhirnya muhasabah dan terus bermuhasabah...jumpa posting yang ke-6 ’’pahit manis berjawatan, pahit manis dalam berpesatuan’’ menanti dah terus menanti.....alkisah dimutah untuk adik bergelar junior.........
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 comments: on "Nasihat untuk junior"

Post a Comment